welcome to my blog... :)




Friday, September 23, 2011

Bilik aku yang tutt...

                      kalau lah bilik aku macam ni, pelik gila kalau bilik aku macam ni!
 
   Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua, di malam yang dingin ni (ketika aku tengah nak buat entry baru ni) aku nak cerita pasal bilik aku yang tutt a.k.a keras a.k.a entah ape lagi aku malas sebut. Ok, ceritanya macam ni. Pada suatu malam yang sunyi, aku melepak dengan member aku sambil mengarut-ngarut bersama encik gitar kepunyaan Harith yang tersayang. Lepas tu aku tetibe rasa mengantuk, mana tak mengantuk dah pukul 1 pagi kot dah la keesokan harinye ade
kelas pukul 8 pagi rasanye.

  Aku pon ape lagi, nyanyi satu lagu sambil main encik gitar dulu. Al maklum la, nak lepas gian dulu. Lepas tu aku terus masok bilik aku. Aku capai selimut dan terus membuat terjunan yang sangat marvelous ke atas katil aku yang serupa macam katil dalam istana. Entah berapa lama aku try nak lelapkan mata aku tapi tak boleh jugak. Nak kata teringat dekat awek, awek takde. Nak kata teringat dekat family, memang teringat pon. Tapi takkan teringat dekat family kot sebab aku tak boleh tido.

  Puas aku pusing kiri, pusing kanan, meniarap, terlentang, buat gaya frust menonggeng pon tak boleh nak tido. Dah macam-macam gaya aku buat untuk mendapatkan gaya yang paling best untuk tido tapi tak tido-tido jugak. Tiba-tiba, jeng jeng jeng, dalam samar-samar aku ternampak satu kelibat putih melintas dengan mata aku yang separuh tertutup tu. Aku pon ape lagi buat macho jela walaupun hati aku dah meraung-raung ketakutan, yela, takkan tiba-tiba nak menjerit kan, nanti budak ni ingat aku ni ape pulak.

  Lepas tu tiba-tiba aku rasa badan aku macam kena tindih dengan sesuatu. Aku nak bergerak tak boleh, nak keluarkan suara pon tak boleh. Pergh, haram jadah betul. Time aku nak tido la mende tu kacau. Kacau la orang lain yang tak tido lagi tu, suruh diorang senyap terus. Memekak je. hehe. Then aku try la nak azan, tapi tetap suara tak keluar. Aku pon azan dalam hati jela sambil aku try meronta. Beberapa minit kemudian aku pon ok la dari gangguan tu dan lepas beberapa minit tu jugak la aku terus tido tanpa pikir mende lain dah. haha. Ok la tu jela yang aku nak cerita. bye!

p/s: ade part yang aku mengarut je. contohnye katil yang macam dalam istana. :P
p/s 2: dah 2 kali aku kena kacau. kawan aku pon ade kena kacau

p/s 3: agak-agak kan bila aku dapat duit banyak (tetibe je)
Thanks For Reading :)

No comments:

Post a Comment