welcome to my blog... :)




Monday, January 31, 2011

Pengalaman tragis aku dengan vespa...


                                         *lawa tak vespa aku??? hehe

Pengalaman pertama:

Satu hari aku ada kelas tambahan dekat sekolah. Tapi aku dah lupe la kelas ape. Lepas tu aku teros la start motor aku tu, senang pulak nak start motor aku ni. Biasenye susah nak mampos. Lepas tu, aku ape lagi, teros pecut motor aku tu sepantas halilintar untuk ke sekolah. Setibenye aku di
traffic light yang warne hijau tu, tetibe je tukar jadi warne kuning n teros merah.. Aku ape lagi, terpakse la brek dengan muke yang tak puas hati sebab tak sempat nk blah dari traffic light tu..

Tapi aku ada perasan seseorang yang aku kenal dekat dalam kereta belakang aku.. rupe-rupenye dia tu nad , member sekelas aku. Bile aku tau ada budak kelas aku sekali kat situ, aku pon teros la bertukar menjadi macho mase nak tunggu traffic light tukar jadi hijau semula. Bile lampu tu tukar jadi hijau je aku teros masok gear dan main-main minyak moto aku tu, maklum la moto bunyi kuat. tetibe je.. preep preep prop.. Motor aku mati siot.. WTF!!! aku pon ape lagi, dengan muke yang bernilai seposen teros tolak motor tu ke tepi jalan dan budak yang same kelas ngan aku pon teros blah meninggalkan aku.. tp kalau dia tunggu pon wat ape, bukan dia tau nak baiki motor aku kan... hehe

Lepas tu aku bukak la cover enjin, check punye check, rupe-rupenye spark plug aku dah rosak... nasib baik la aku bawak plug spare. Kalau tak mampos aku nak tolak smpai rumah.. aish.. Lepas tu, bile aku smpai je kat sekolah aku tros kene gelak ngan budak tadi tu. Hampeh, da la 2 kali moto aku mati kat traffic light disebabkan mende yang sama and depan dia plak tu.. haram jadah betul.


Pengalaman kedua: 


Kejadian ni berlaku mase aku nak balik dri sekolah. Aku tengok moto aku ok je, takde problem pon hari tu. So, aku dengan rileknye bawak je la kat skola tu. Tapi bile time aku nk balik je, aku start la moto tu, ok, takde masalah pon. Then aku bawak la, pon ok jugak, tapi bile je smpai kat satu selekoh, tetibe je bunyi moto aku kejap kuat kejap slow. Rupe-rupenye ekzos motor aku tu da longgar.. hampeh btol la.. Tapi aku biarkan je sebab belom tercabut lagi. Kemudian mende yang aku tak nak tu la jadi, ekzos aku tercabut sepenuhnye...

Bunyi moto aku tu da boleh kalahkan bunyi moto besar kalau korang nak tau.. kuat gile bunyi dia.. Tapi aku tetap selamber bawak moto tu.. takkan aku nak sambung ekzos tu kat situ kot.. segan la aku kan.. hehe. Tapi adik aku tu dah segan dok belakang aku, siap menyorok muka lagi.. ala, orang bukan nmpak muke dia pon kalau tak sorok muka, orang nampak muke aku je sbb aku yang bawak moto tu kan..

Keesokan harinye, ada sorang kawan aku tegor aku.. aku ingtkan sebab ape, rupe-rupenye nk perli aku pasal ekzos aku tercabut tu. Kalau dia puji bunyi moto aku best takpe jugak. hampeh.. Macam mane la aku boleh tak perasan ada budak sekolah aku dekat dengan aku mase kejadian tu...

Pengalaman ketiga:


Ha, bende ni baru berlaku.. dalam bulan januari 2011 la... Biasa la kalau da abis skola, msti rindu kat member2 punye kan.. so, satu hari tu aku tengah online fb aku n aku ternampak member aku ni mr pening punye status ckp dia ada kat resident cafe.. dia ni pulak dok kat kg relong, jadi agak jauh la dari tmpat aku tinggal... Bile aku tengok je dia pnye status ckp ad kat cafe tu, aku tros call dia and ckp nk jmpe... yela kan, lame x jmpe...

Lepas tu aku tros bersiap dan pegi kat tmpat tu... Mase tu aku pnye la lapar, dah alang2 dia ada kat cafe boleh la aku melantak tros kat situ.. dan lagi satu sebab aku nak makan kat luar tu ialah makanan takde kat umah aku sebab family aku yg lain semua pegi balik kg.. lepas tu, bila aku nk smpai je kat destinasi yang aku tuju tu tetibe je mato aku jadi semput dan tros mampos... ish3, sikit lagi nk smpai... hampeh betol la...

lepas tu aku try la tukar plug sebab aku ingatkan masalah tu.. tapi rupenye bukan.. adoi.. Terbantut hajat aku nak makan.. terpakse la aku tolak moto tu dari padang MDL ke rumah aku.. jauh gile doe.. Nsb baik la ada mr pening, boleh la dia tolong aku tolak skali moto aku tu... kalau x... ntah la.


ok la tu je la kot kejadian tragis aku ngan vespa aku.. hehehe

*harap2 xde la da kejadian yang tak diingini lpas ni...

Thanks For Reading :)

No comments:

Post a Comment