welcome to my blog... :)




Sunday, May 29, 2011

eksiden...

 Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca-pembaca blog sekalian. Pada hari ini gua ingin cerita kepada korang semua tentang kemalangan yang dialami oleh gua.Ok le korang sume, ni memang betol-betol aku terlibat dalam eksiden woo.. Bukan eksiden jatuh basikal, eksiden jatuh basikal tak ganas langsung.. Kalau korang budak kecik maybe la korang rase ganas kalau eksiden jatuh basikal tu.

 Sebenarnye aku ni eksiden motor je. Ala, moto vespa aku tu la, tapi aku bukan bawak vespa aku, aku pinjam moto vespa kawan ayah aku sebab

moto aku tu buat hal plak.. Ceritanye macam ni... Mase hari tu ade karnival vespa kar temerloh, so kitorang pon pegi la konvoi ke temerloh dari kuala lipis ni... Kejap je dari kuala lipis ke temerloh tu, dalam 2 jam lebih sampai la kot.. Tapi kitorang sampai lambat sebab ade moto buat hal pulak.. Lepas siap2 sume mende, kitorang pon sampai la walaupon lambat.. hoho. karnival kat sana tu bole tahan la bestnye.. Aku sempat tangkap gambar sikit je sebab bukan kamera aku..

            ni jela gambar yg aku tangkap.. juara pertandingan vespa tercantik ni wooo... 


 Ok, siap2 sume mende kat karnival tu kawan ayah aku ajak lepak dulu kat temerloh tu. Dah orang nak blanje, sape nak tolak kan? hahaha.. Lepas habis lepak tgk2 jam da nak pukol 7 da aku rase mase tu.. Apelagi, kitorang bla jela. Ha, mase dalam perjalanan balik tu la aku ter'eksiden'. Mase ni kat jeram landak ade moto leader vespa kitorang bagi signal suruh slowkan moto tapi aku tak perasan, aku ingatkan signal suruh pintas. Aku plak teros la pecut. Rupa-rupanya ade jalan mendap kat situ, aku plak tak perasan ade jalan mendap tros melambung la aku..

  Mase melambung tu la aku dapat rasakan menjadi superman sekejap. ha, korang dapat rase? takde kan? Lepas aku landing atas tanah gaya kapal terbang mendarat tu orang ingat aku dah mati sebab leher aku dah terkulai dan aku tak sedar langsung dah. Nasib baik la ade satu pajero bawak vespa rosak yg aku cakap tadi tu.. Kalau takde pajero tu ntah nak bawak naik ape aku ni.

                                      ni ha, habis sluar feveret aku...


                                                mase ni memang aku tak sedar ape da...

  Keesokkan harinye, "Wah, ramainya bidadari. Di mana aku berada ni?" aku berkata antara dengar tak dengar. "Bidadari hotak hang, ni nurse la. Kau dalam hospital ni. Tu la, bawak motor macam pelesit, kan jadi macam ni." satu suara yang aku tak kenali bagitau aku. Baru aku sedar aku ade kat hospital. Aku ingatkan aku mimpi je ade kat hospital ni. Hampeh.. Tapi ape pon nurse kat situ cantik2 woo, bole aku cuci mata.. wakakaka, gurau je.. 2 hari lepas tu baru la aku bole balik dari hospital.. Mase aku keluar dari wad pon aku rase pening2 lagi.. haih.. da la, tu jela aku nak cakap kot.. Dah tak tau nak tulis mende da.. bye..
Thanks For Reading :)

No comments:

Post a Comment